Carregant...
 

Edicte



Per tal de donar compliment a allò que disposa l’article vintè, apartat b), de la Llei d’organització de l’Administració general, s’ordena la publicació del Reglament d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra, aprovat pel Govern l’11 d’octubre del 2000, que entraran en vigor el proper 2 d’octubre del 2000.


Cosa que es fa pública per a coneixement general.

Andorra la Vella, 11 d’octubre del 2000

Marc Forné Molné
Cap de Govern

Reglament d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra


Exposició de motius

Vist l’acord del Consell General de 23 de febrer de 1979, relatiu a la gestió d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra (endavant STA),

Vist el Reglament d’impagats de l’STA, d’11 de maig de 1995,

Atès que d’ençà 1995 tant el nombre d’abonats com el nombre de serveis que ofereix l’STA no han parat de créixer, i aquest fet ha comportat també un increment en el nombre d’impagats, amb el corresponent perjudici per al servei públic, s’ha fet necessària una reforma del avui vigent Reglament d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra, a fi d’incloure l’impagament dels nous serveis i d’agilitzar en la mesura del possible la tramitació dels cada cop més nombrosos impagats.

Per acord de Govern de data 11 d’octubre del 2000,

S’aprova el Reglament d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra,
Article 1

D’acord amb el que disposa l’article següent i els articles concordants, a partir del moment en què l’STA tingui coneixement de l’impagament per part del client, de qualsevol dels serveis facturats, pot procedir a restringir la totalitat d’aquests serveis, bloquejant les comunicacions sortints, a excepció de les corresponents als telèfons d’urgències que figuren a les guies publicades per l’STA. També quedaran bloquejades les comunicacions entrants i sortints en itinerància i l’enviament dels minimissatges.
Article 2

L’STA comunica, mitjançant carta certificada amb avís de recepció, al client que hagi deixat de satisfer qualsevol dels serveis contractats, que disposa d’un termini de 15 dies naturals, a comptar de la data de recepció de la carta, per satisfer la totalitat de l’import pendent, amb l’advertiment que si no realitza aquest pagament quedaran resolts tots els contractes del client i es procedirà a la desconnexió immediata de tots els serveis contractats pel client.
Article 3

La carta a la qual es fa esment a l’article precedent s’envia al domicili del client que consta al contracte corresponent al servei impagat.

En el cas que no sigui possible localitzar el client al seu domicili, es notificarà al client que té un deute pendent amb l’STA mitjançant la publicació al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
Article 4

L’STA no pot contractar cap nou servei ni servir targetes de telefonia pública al client o tercer pagador que resulti deutor per serveis facturats i impagats o que perdi, destrueixi o danyi els materials propietat de l’STA que han estat cedits per al seu ús al client, mentre no s’hagi procedit al pagament total de les sumes degudes per aquests conceptes. Igualment les persones que es trobin en aquesta situació no podran tenir la condició de tercer pagador.
Article 5

Ultra la totalitat de la suma facturada i impagada, el client està obligat a satisfer:

1. Recàrrec per reincidència, una quantitat fixa de 500 PTA per cadascun dels rebuts impagats.

S’entén per “reincidència” l’impagament de qualsevol rebut que es produeixi a partir de la tercera mensualitat –aquesta inclosa– en què tingui lloc l’impagament d’un o diversos rebuts per mensualitat per part del client, i sempre que les dues anteriors mensualitats en què s’hagin produït els impagaments previs estiguin incloses dintre dels dotze mesos immediatament anteriors al d’aquella tercera mensualitat inclosa.

2. Per l’aixecament de la restricció dels serveis, una quantitat fixa de 1.000 PTA per cada servei.
Article 6

L’STA podrà demanar un dipòsit al client per cadascun dels serveis contractats en el moment de la reposició dels serveis quan aquests serveis hagin estat donats de baixa per impagament d’un o diversos rebuts.

El dipòsit serà igual a tres vegades la facturació mitjana mensual dels sis mesos immediatament precedents a l’impagament salvat que el deute resulti de l’impagament d’un sol rebut, l’import del qual no sigui superior a 3.000 PTA; en aquest cas no serà obligatòria la prestació del dipòsit.

Si entre la data de posada en funcionament dels serveis i l’impagament no ha transcorregut aquest termini de sis mesos, s’han de fer els càlculs oportuns sobre el termini transcorregut, extrapolant-los fins a aquell període, per determinar l’import d’aquest dipòsit.

En qualsevol cas, aquest dipòsit no pot ser inferior a un import de 20.000 PTA per cada número de servei contractat pel client.

El dipòsit es constitueix en efectiu metàl·lic.
Article 7

Aquest dipòsit podrà ser retornat al client:

a) En el cas que transcorrin tres anys des de la seva prestació sense que hagi impagat cap dels rebuts facturats pel Servei de Telecomunicacions d’Andorra en aquest període
b) En el supòsit de baixa definitiva del funcionament de tots els seus contractes, després de deducció, si és el cas, dels imports dels quals aquell client resulti per qualsevol concepte deutor del Servei de Telecomunicacions d’Andorra i sense perjudici que l’eventual ròssec pendent a favor d’aquesta entitat després de l’execució sobre aquest dipòsit sigui reclamat al client per la via que s’estableix a l’article 11.

Article 8

Són també executables amb càrrec a aquest dipòsit, i eventualment objecte de reclamació per l’import que per aquesta via no es pugui percebre, les quantitats per les quals el client resulti deutor per pèrdua, destrucció o danys que presenti el material (l’ús del qual li ha estat cedit per l’STA), en el moment de posar fi per qualsevol concepte a la possibilitat del client d’utilitzar aquest material, o de substituir-lo.
Article 9

El valor dels diferents materials, als efectes de restitució, l’ús del qual se cedeix al client per l’STA, és el que figura en les tarifes publicades al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
Article 10

El director general de l’STA pot acceptar la proposta de liquidació mitjançant un o diversos pagaments del deute contret per tot client pels conceptes recollits als articles precedents, sempre que aquesta proposta comporti la total satisfacció del deute en un termini que no excedeixi sis mesos. En aquest cas els serveis contractats amb aquest client funcionen de forma restringida fins a la liquidació de la suma que es deu. La manca d’abonament, en el temps o en la quantitat, de qualsevol dels pagaments parcials del deute, comportarà la pèrdua d’eficàcia de la possibilitat de satisfacció del deute en la forma prevista en aquest article, amb totes les seves altres conseqüències.
Article 11

Les quantitats que deuen els clients de l’STA corresponents a serveis facturats i impagats o a pèrdua, destrucció o danys del material cedit en ús, són objecte de reclamació davant de la jurisdicció civil.

Disposició derogatòria

A l’entrada en vigor del present Reglament queda derogat el Reglament d’impagats del Servei de Telecomunicacions d’Andorra, d’11 de maig de 1995.

Disposició final

Aquest Reglament entrarà en vigor a partir de l’1 de gener del 2001.


Andorra la Vella, 11 d’octubre del 2000


Portal Jurídic del Principat d’Andorra