Carregant...
 


Llei 1/2021, del 28 de gener, de modificació de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2 (Text refós sense caràcter oficial)


Atès que el Consell General en la seva sessió del dia 28 de gener del 2021 ha aprovat la següent:

Llei 1/2021, del 28 de gener, de modificació de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2.

Exposició de motius

La persistència de la situació d’emergència sanitària ocasionada per la pandèmia del SARS-CoV-2 i les seves conseqüències sobre l’activitat econòmica del Principat van motivar l’aprovació, per part del Consell General, d’acord amb el respectiu projecte de llei promogut pel Govern, de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2. La finalitat de la Llei referida és donar continuïtat al suport al teixit empresarial i a les seves persones assalariades, de conformitat amb els principis que van inspirar la Llei 5/2020, del 18 d’abril, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2.

Els esdeveniments ocorreguts durant el temps transcorregut d’ençà de l’aprovació de la Llei 16/2020 esmentada i l’encara incerta evolució de l’emergència sanitària ocasionada per la pandèmia del SARS-CoV-2 han fet palesa la necessitat d’introduir mecanismes de flexibilització de determinats requisits aplicables a les suspensions temporals dels contractes de treball i a les reduccions de la jornada laboral.

Més específicament, i a l’efecte de poder respondre de manera més adequada a la situació canviant generada per l’emergència sanitària, es delega en el Govern la facultat de determinar el percentatge màxim de les persones assalariades que poden afectar-se a una suspensió temporal dels contractes de treball o a una reducció de la jornada laboral, en funció del supòsit que doni lloc a l’aplicació d’alguna de les modalitats referides. D’acord amb la filosofia de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, continuen excloses d’aquesta limitació les empreses tancades obligatòriament i les altres empreses que tinguin en plantilla un nombre de persones assalariades inferior a deu.

Tanmateix, i amb l’esperit de flexibilització esmentat abans, es preveuen dos mesures addicionals amb la voluntat d’alleugerir els tràmits relatius a les suspensions temporals dels contractes de treball i a les reduccions de la jornada laboral. Així doncs, en primer lloc, s’estableix que per decret del Govern es pot acordar la prolongació automàtica de la vigència de les suspensions temporals dels contractes de treball o de les reduccions de la jornada laboral autoritzades amb anterioritat, expressament o tàcitament, pel ministeri competent en matèria de treball. I, en segon lloc, es preveu la possibilitat que el Govern, per via de decret, pugui establir excepcions a l’obligació de presentar la documentació econòmica requerida per a les sol·licituds d’ampliació de l’abast presentades per les empreses afectades per impediments i per les que pertanyen a sectors específics.

Igualment, a l’efecte de dotar les empreses de la capacitat d’adaptació necessària davant un entorn tan canviant, es redueix el període previst perquè les empreses afectades per impediments i les que pertanyen a sectors específics puguin presentar una sol·licitud d’ampliació de l’abast.

En consonància amb les modificacions abans comentades, s’introdueixen modificacions puntuals a les infraccions inicialment tipificades per la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, amb l’objectiu d’adequar-les a la nova regulació.

D’altra banda, a través d’aquesta modificació legal es preveu un mecanisme de regularització de les quantitats pagades indegudament a les persones assalariades en concepte de prestació per la suspensió temporal dels contractes de treball o per la reducció de la jornada laboral; es rectifiquen vàries remissions contingudes en diverses disposicions de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2; s’aclareix la redacció de l’apartat 6 de l’article 28 de la Llei referida; i s’aprova un crèdit extraordinari i un suplement de crèdit destinats a finançar les despeses derivades de la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2.

Aquesta Llei està estructurada en deu articles, tres disposicions addicionals, una disposició transitòria i dos disposicions finals.
Article 1. Modificació de l’apartat 2 de l’article 11 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica l’apartat 2 de l’article 11 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, el qual queda redactat de la manera següent:

“Article 11. Àmbit objectiu aplicable

[…]

2. Excepte per al cas de les empreses tancades obligatòriament i de les altres empreses que, en el mes immediatament anterior a la data de la sol·licitud inicial, de prolongació, de modificació de l’abast o de variació del supòsit, o en el mes immediatament anterior a la data en què es decreti la prolongació automàtica, tenien en plantilla un nombre de persones assalariades inferior a deu, per decret del Govern es pot establir el percentatge màxim de les persones assalariades que es poden afectar a una suspensió temporal dels contractes de treball o a una reducció de la jornada laboral. El càlcul ha d’efectuar-se sobre la base de la plantilla que tenia l’empresa en el mes immediatament anterior a la data de la sol·licitud de què es tracti o en el mes immediatament anterior a la data en què es decreti la prolongació automàtica, i el nombre de persones assalariades que resulti del càlcul referit s’ha d’ajustar a la unitat superior. El decret del Govern pot establir percentatges màxims d’afectació diferenciats per als supòsits (ii), (iii) i (iv) de la lletra d) de l’apartat 1 de l’article 13 i ha de determinar el seu període de vigència.

A més, excepte en el cas de les empreses tancades obligatòriament, únicament poden resultar afectades per una suspensió temporal dels contractes de treball o per una reducció de la jornada laboral les persones assalariades que hagin estat donades d’alta en l’empresa i a la Caixa Andorrana de Seguretat Social amb anterioritat al dia 1 d’octubre del 2020.

No obstant això, per decret del Govern, es poden exceptuar d’aquest darrer requisit algunes de les activitats referides a l’apartat 2 de l’article 13, per un període limitat en el temps i en les condicions que s’hi prevegin, quant a la durada i al tipus dels contractes laborals de les persones assalariades que es poden afectar a la suspensió temporal dels contractes de treball o a la reducció de la jornada laboral.

[…].”
Article 2. Modificació de l’apartat 6 de l’article 13 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica l’apartat 6 de l’article 13 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, el qual queda redactat de la manera següent:

“Article 13. Empreses beneficiàries i requisits

[…]

6. El ministeri competent en matèria de treball, en el marc de la revisió inicial de les sol·licituds o del procediment de revisió i de revocació de la sol·licitud regulat a l’article 32, pot requerir tota la documentació que consideri necessària per comprovar que es compleixen els requisits previstos a l’article 11 i a l’apartat 1 d’aquest article.”
Article 3. Modificació de l’apartat 3 de l’article 15 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica l’apartat 3 de l’article 15 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, el qual queda redactat de la manera següent:

“Article 15. Modalitats

[…]

3. En tot cas, l’afectació de la persona assalariada a qualsevol de les modalitats previstes a l’apartat 1 ha de respectar els principis d’equitat i proporcionalitat, llevat que hi hagi una causa justificada, segons el que estableix l’apartat 1 de l’article 11.”
Article 4. Modificació dels apartats 1 i 2, addició d’un nou apartat 2 bis i modificació de l’apartat 7 de l’article 16 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifiquen els apartats 1 i 2, s’addiciona un nou apartat 2 bis i es modifica l’apartat 7 de l’article 16 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, els quals queden redactats de la manera següent:

“Article 16. Procediment relatiu a les sol·licituds inicials o de prolongació

1. Les sol·licituds inicials de suspensió temporal dels contractes de treball o de reducció de la jornada laboral presentades per empreses tancades obligatòriament, si bé s’han d’acompanyar de la documentació requerida i esmentada a l’article 17, s’entenen autoritzades pel ministeri competent en matèria de treball a partir de la data de presentació de la sol·licitud sempre que hagin procedit al període de consultes que estableix l’apartat 6, si escau.

2. En la resta de casos, les sol·licituds inicials o de prolongació de suspensió temporal dels contractes de treball o de reducció de la jornada laboral s’han d’acompanyar de la documentació requerida i esmentada a l’article 17, i han de ser autoritzades expressament pel ministeri competent en matèria de treball, després d’haver procedit al període de consultes que estableix l’apartat 6, si escau. Aquesta autorització s’ha de concedir o denegar en el termini màxim de deu dies hàbils a partir del dia que es presenti la sol·licitud. Tanmateix, en cas contrari, el silenci té la consideració de positiu, amb excepció de les sol·licituds presentades en mèrits de l’apartat 2 de l’article 14, que han de ser, en tot cas, autoritzades expressament pel ministeri competent en matèria de treball. En aquest darrer cas, el silenci té la consideració de negatiu.

2 bis. No obstant el que preveuen l’apartat anterior i el paràgraf segon de l’apartat 3 de l’article 13, el Govern, per decret, pot acordar la prolongació automàtica de la vigència de les suspensions temporals dels contractes de treball o de les reduccions de la jornada laboral autoritzades amb anterioritat, expressament o tàcitament, pel ministeri competent en matèria de treball. El decret del Govern pot acordar la prolongació automàtica per a alguns o tots els supòsits previstos als apartats (ii), (iii) i (iv) de la lletra d) de l’apartat 1 de l’article 13 i ha d’establir el seu període de vigència.

Les empreses que es beneficiïn de la prolongació automàtica decretada pel Govern han de comunicar aquesta circumstància als representants dels assalariats, si n’hi ha.

La prolongació automàtica s’entén sense perjudici de la facultat del ministeri competent en matèria de treball de demanar, de conformitat amb el procediment previst a l’article 32, tota la documentació que consideri necessària a l’efecte de comprovar que es continuen complint els requisits previstos en aquesta Llei, i de l’aplicació de les disposicions que estableix la secció sisena d’aquest capítol. En cas que una empresa deixi de complir els requisits referits, ha de desafectar les persones assalariades de la modalitat de què es tracti, a través dels mitjans telemàtics que posi a l’abast de les empreses el ministeri competent en matèria de treball.

[…]

7. Un cop la sol·licitud inicial o de prolongació de suspensió temporal dels contractes de treball o de reducció de la jornada laboral ha estat autoritzada tàcitament o expressament pel ministeri competent en matèria de treball, segons escaigui, o en cas de prolongació automàtica de la modalitat de què es tracti, l’empresa ho ha de notificar a cadascuna de les persones assalariades afectades de forma fefaent, en el termini màxim dels tres dies hàbils següents, a través de qualsevol dels mecanismes previstos a l’article 6. A la notificació s’ha d’indicar la data de finalització prevista del període d’afectació i s’hi ha d’adjuntar, en tot cas, una còpia de la resolució del ministeri competent en matèria de treball, si n’hi ha, i s’hi ha de fer constar que es posa a disposició de la persona assalariada, si així ho sol·licita, la informació esmentada en el segon paràgraf de l’apartat 6, en allò que la concerneixi.

[…].”
Article 5. Modificació de la lletra f) de l’apartat 4 de l’article 17 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica la lletra f) de l’apartat 4 de l’article 17 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, la qual queda redactada de la manera següent:

“Article 17. Documentació

[…]

4. Les sol·licituds inicials d’empreses afectades per impediments o que pertanyen a sectors específics, a més dels documents previstos a l’apartat 2, han d’aportar:

[…]

f) En el cas de les empreses que no puguin justificar una davallada de la xifra de negoci en el percentatge establert a l’apartat 1 de l’article 14, una memòria explicativa, signada per un assessor en matèria comptable, en què es justifiqui que la reducció de la xifra de negoci ha estat d’un volum tan elevat que pot posar en perill la viabilitat futura de l’empresa, de conformitat amb les disposicions de l’apartat 2 del mateix article.

[…].”
Article 6. Modificació dels apartats 5 i 6 de l’article 18 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifiquen els apartats 5 i 6 de l’article 18 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, els quals queden redactats de la manera següent:

“Article 18. Procediment de modificació de l’abast o de variació del supòsit

[…]

5. En cas que la sol·licitud de modificació comporti ampliar el nombre de persones afectades per la suspensió temporal dels contractes de treball o la reducció de la jornada laboral, o ampliar l’abast de la reducció esmentada encara que no afecti més persones assalariades, la sol·licitud s’ha d’acompanyar de la documentació esmentada a l’article 17 i que requereixi ser actualitzada. A aquests efectes, la documentació referida als apartats 4 i 5 de l’article 17 únicament ha de tornar a presentar-se si la sol·licitud de modificació de l’abast es presenta en un mes natural diferent a aquell en què es va presentar la sol·licitud immediatament anterior. Per decret del Govern es poden establir excepcions temporals a l’obligació de presentar la documentació referida a l’apartat 4 de l’article 17.

Les sol·licituds previstes en aquest apartat han de ser autoritzades expressament pel ministeri competent en matèria de treball, després d’haver procedit al període de consultes que fixa l’apartat 6 de l’article 16, si escau. Aquestes autoritzacions s’han de concedir o denegar en el termini màxim de deu dies hàbils a partir del dia de la seva presentació. Tanmateix, en cas contrari, el silenci té la consideració de positiu, amb excepció de les sol·licituds presentades en mèrits de l’apartat 2 de l’article 14, que han de ser, en tot cas, autoritzades expressament pel ministeri competent en matèria de treball. En aquest darrer cas, el silenci té la consideració de negatiu.

En el cas de les empreses afectades per impediments o de les que pertanyen a sectors específics, les sol·licituds previstes en aquest apartat poden presentar-se una vegada hagin transcorregut quinze dies naturals des de la resolució favorable del ministeri competent en matèria de treball, ja sigui tàcita o expressa, de les mesures vigents resoltes en virtut de la sol·licitud immediatament anterior presentada per l’empresa. Les sol·licituds presentades abans del termini referit s’entenen desestimades per silenci negatiu de forma automàtica.

6. Un cop la sol·licitud de modificació de l’abast o de variació del supòsit de la suspensió temporal dels contractes de treball o de la reducció de la jornada laboral ha estat autoritzada tàcitament o expressament pel ministeri competent en matèria de treball, segons el cas, l’empresa ho ha de notificar a cadascuna de les persones assalariades afectades de conformitat amb les disposicions de l’apartat 7 de l’article 16. Tanmateix, les disposicions dels apartats 4, 5 i 8 de l’article 16 i dels apartats 7 i 8 de l’article 17 són aplicables als procediments previstos en aquest article.”
Article 7. Modificació de l’apartat 11 de l’article 24 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica l’apartat 11 de l’article 24 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2., que queda redactat com segueix:

“Article 24. Procediment per al pagament de les prestacions de les persones assalariades

[…]

11. Les regularitzacions de les quantitats pagades indegudament a les persones assalariades en concepte de prestació per la suspensió temporal dels contractes de treball o per la reducció de la jornada laboral es tramiten d’acord amb els mecanismes establerts entre el ministeri competent en matèria de treball, el ministeri competent en matèria de finances i la Caixa Andorrana de Seguretat Social.

La Caixa Andorrana de Seguretat Social és l’encarregada de comunicar als ministeris esmentats les quantitats pagades indegudament, així com totes les dades i la informació de què disposi per poder efectuar les regularitzacions escaients per mitjà de compensacions bancàries.

El ministeri competent en matèria de finances ha d’efectuar les compensacions que escaiguin quan un assegurat hagi percebut un import superior al que realment corresponia per al període pagat. Aquestes compensacions es podran efectuar amb prestacions d’aquesta mateixa naturalesa, independentment de l’exercici origen d’aquests ajuts. El pagament de la part no compensada de la prestació l’efectuarà, tanmateix, el ministeri competent en matèria de finances.

Els assegurats que vulguin conèixer l’origen de la compensació s’hauran d’adreçar al ministeri competent en matèria de finances.

Les empreses i les persones assalariades poden consultar el detall dels càlculs dels imports indegudament abonats a la part privada del lloc web de la Caixa Andorrana de Seguretat Social.

[…]”.
Article 8. Modificació de l’apartat 6 de l’article 28 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifica l’apartat 6 de l’article 28 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, el qual queda redactat de la manera següent:

“Article 28. Prestacions de les persones que realitzen una activitat per compte propi

[…]

6. Les prestacions regulades en aquest article són a càrrec del Govern i són satisfetes a les persones que realitzen una activitat per compte propi directament per part de la Caixa Andorrana de Seguretat Social, a càrrec del pressupost general de l’Estat.

[…].”
Article 9. Addició d’un nou apartat 3 a l’article 30 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

S’addiciona un nou apartat 3 a l’article 30 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, amb el redactat següent:

“Article 30. Pagament de les prestacions de les persones que realitzen una activitat per compte propi

[…]

3. Les regularitzacions de les quantitats pagades indegudament a les persones que realitzen una activitat per compte propi s’efectuen d’acord amb el que s’estableix a l’apartat 11 de l’article 24.”
Article 10. Modificació de la lletra d) de l’apartat 2 i de les lletres c) i e) de l’apartat 3 de l’article 35 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2

Es modifiquen la lletra d) de l’apartat 2 i les lletres c) i e) de l’apartat 3 de l’article 35 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, les quals queden redactades de la manera següent:

“Article 35. Infraccions

[…]

2. Són infraccions greus:

[…]

d) Iniciar, prolongar o modificar la suspensió temporal dels contractes de treball o la reducció de la jornada laboral després d’haver-ho sol·licitat però sense haver obtingut l’autorització expressa del ministeri competent en matèria de treball, sense perjudici del que disposen l’apartat 2 de l’article 16 i l’apartat 5 de l’article 18, respecte del silenci positiu i l’apartat 2 bis de l’article 16, en relació amb la prolongació automàtica.


[…]

3. Són infraccions molt greus:

[…]

c) L’afectació a una suspensió temporal dels contractes de treball o una reducció de la jornada laboral d’un nombre de persones assalariades superior al permès segons el corresponent decret del Govern, o d’una persona assalariada que hagi estat contractada amb posterioritat a l’1 d’octubre del 2020, excepte en el supòsit en què estigui permès per decret del Govern.


[…]

e) Iniciar, prolongar o modificar la suspensió temporal dels contractes de treball o la reducció de la jornada laboral sense haver-ho sol·licitat al ministeri competent en matèria de treball d’acord amb els articles 16 i 18, sense perjudici del que estableix l’apartat 2 bis de l’article 16, en relació amb la prolongació automàtica i sempre que no es tracti de la infracció tipificada a la lletra f) de l’apartat anterior; o acollir-se a una prolongació automàtica de la suspensió temporal dels contractes de treball o de la reducció de la jornada laboral sense continuar complint els requisits previstos en aquesta Llei.


[…].”

Disposició addicional primera. Presa d’efectes

Els articles 1, 4 i 6 d’aquesta Llei prenen efectes a partir de l’1 de febrer del 2021.

Disposició addicional segona

Sense contingut


Disposició addicional tercera. Sol·licituds presentades durant el primer mes de vigència d’aquesta Llei

Per excepció del que preveu l’apartat 1 de l’article 19 de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2, durant el primer mes de vigència d’aquesta Llei, les sol·licituds de suspensió dels contractes de treball o de reducció de la jornada laboral presentades, com a molt tard, el cinquè dia natural següent a la publicació d’aquesta Llei al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra poden tenir una data d’efecte anterior a la data de presentació de la sol·licitud, sempre que s’indiqui aquest aspecte expressament a la sol·licitud i la sol·licitud sigui autoritzada, tàcitament o expressament, pel ministeri competent en matèria de treball, amb el benentès que les sol·licituds referides únicament poden prendre efecte a partir de l’1 de febrer del 2021 o en una data posterior.

Disposició transitòria única. Suspensions temporals dels contractes de treball o reduccions de la jornada laboral autoritzades amb anterioritat

Les suspensions temporals dels contractes de treball o les reduccions de la jornada laboral autoritzades, expressament o tàcitament, pel ministeri competent en matèria de treball amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquesta Llei poden ser prolongades automàticament per decret del Govern, de conformitat amb les disposicions de l’apartat 2 bis de l’article 16, addicionat per l’article 4 d’aquesta Llei.

Disposició final primera. Text consolidat

S’encomana al Govern que en el termini màxim d’un mes des de l’entrada en vigor d’aquesta Llei i en els termes previstos en l’article 116 del Reglament del Consell General, presenti el Projecte de consolidació de la Llei 16/2020, del 4 de desembre, de noves mesures excepcionals i urgents per la situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia del SARS-CoV-2 que integri la legislació vigent sobre la matèria regulada.

Disposició final segona. Entrada en vigor

Aquesta Llei entra en vigor l’endemà de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.


Casa de la Vall, 28 de gener del 2021

Roser Suñé Pascuet
Síndica General


Nosaltres els coprínceps la sancionem i promulguem i n’ordenem la publicació en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

Joan Enric Vives Sicília
Bisbe d’Urgell
Copríncep d’Andorra
Emmanuel Macron
President de la República Francesa
Copríncep d’Andorra


Portal Jurídic del Principat d’Andorra